De wonderlijke wereld van Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu De wonderlijke wereld van Bali! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

De wonderlijke wereld van Bali!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 Oktober 2016 | Indonesië, Sanur

Sanur:
Waarom Sanur? Bali was dichtbij Australië én goedkoop en ik vermoedde dat de steden Kuta en Seminyak te ‘party’ voor me zouden zijn. Sanur werd aangeraden voor honeymooners en oude mensen; perfect for me! Omdat mijn vlucht 's avonds pas laat aankwam wilde ik niet te ver van het vliegveld starten met dit avontuur. Sanur bleek perfect! Vlakbij het strand, goedkope eetmogelijkheden en een gezellig klein hostel mét zwembad en ligbedden (nog goedkoop ook; ongeveer €6 per nacht!). En ik vond ook al snel een yoga-hut waar ik vaak te vinden was.

Ubud:
Ik had gehoord en gelezen dat Ubud een zen plek in de heuvels zou zijn waar yoga een must is. Ik keek er naar uit! Mijn ervaring was dat het druk en toeristisch is. Ook the 'world famous yogabarn' was niet my cup of tea, waarschijnlijk juist doordat het 'world famous' is. Wel heb ik er een 3 uur durende workshop ‘balanceren op je handen’ gevolgd, wat heel verrassend uitpakte. Het startte namelijk met het creëeren van balans in je hoofd, voor we überhaubt onze handen aan de grond zetten.
Ook heb ik een vulkaan (Mount Batur) beklommen in een sunrise-trekking. Precies tijdens de opkomst waren we volledig omgeven door wolk, maar zelfs dat was een gave ervaring! Er klom nog een aap op mijn schouder en we renden de berg af; alle remmen los! Ik moest wel even een drempel over, hoor, maar voelde me zo vrij en stoer dat ik het durfde!
The monkeyforest moest ik gewoonweg bezoeken! Er sprong daar zelfs een kleine aap op mijn hoofd! Het was net Apenheul XXL.
Om in de dierensfeer te blijven heb ik ook een bezoek gebracht aan een ‘cat-cafe’ om een heerlijke lunch te nuttigen én te knuffelen met de katten, wat heb ik dat gemist, zeg!

Lovina:
Tante Anja tipte me om dolfijnen te spotten in Lovina, ik had al gelezen dat het wat verder weg lag, dus had ik goede hoop op een minder toeristische ervaring en dat bleek! Een prachtig hostel met een queensize roze hemelbed helemaal voor mij, m’n meisjesdroom in vervulling: een prinsessenbed!
De dolfijntocht was fantastisch! Fun fact: De boot heette ‘Friesland’ hoe random is dat! De tourguide was in Sneek geweest en is gek op Friesland! Toen hij de volgende dag andere gasten oppikte had hij zelfs een echte Friesche vlag zwembroek aan! Fantastisch!
Ik had voor dag 2 een snorkeltrip naar Menjangan geboekt, ware het niet dat ze me vergaten op te pikken! Flink om gelachen en ik werd binnen 10min al opgepikt om te snorkelen in Lovina, wat ook superleuk was. Een goed excuus om nog eens terug te komen voor Menjangan!

Sanur round 2:
Ik had nog genoeg tijd, maar wilde geld besparen, dus besloot ik de laatste 1,5 week in Sanur door te brengen, waar ik goedkoop kon overnachten, de eettentjes wist te vinden en elke dag weer naar ‘the power of Now Oasis’ kon voor een yogashot! Het was goedkoper dan blijven rondtrekken en het gaf me echt een vakantiegevoel! Ware het niet dat ik de eerste 3 dagen een Bali-belly en dus een soort huisarrest had. Het goede nieuws hiervan was dat ik daardoor tijd had om mijn volgende reisplannen uit te werken!

Verkeer:
Het verkeer lijkt chaotisch, maar zonder de toeristen is het een goedwerkend systeem! Toeteren betekent bijvoorbeeld niet: “ga aan de kant” of “idioot! waar ben je mee bezig?!” zoals in Nederland, maar “even laten weten dat ik je ga inhalen, blijf gewoon rustig doorgaan waar je mee bezig bent niks aan het handje” of “taksi lady?” (met ks ja, schattig hè?).
Het is fascinerend om te zien wat ze allemaal vervoeren. Hele gezinnen op scooters; ik zag een vader met 4(?!) kids op een scooter en ook een keer een vrouw die terwijl ze achterop zat gewoon borstvoeding gaf. En 's avonds zie je vooral rijdende keukens, waar ik mij overigens niet aan heb gewaagd.

Ik zie mijzelf nog wel terugkomen in Bali!

Fun fact: Ik heb een love/hate relationship met de zon en de airconditioning. Soms is het zó fijn en soms is het écht niet te doen.

Ben ook een aantal keer op de foto gezet, heel leuk maar toch ook wel een beetje gek om zelf de toeristische attractie te zijn.

  • 04 Oktober 2016 - 13:19

    Marco Peters:

    Hey Lisanne,

    Ook nu weer een prachtig reisverslag! Zo zijn wij toch ook een beetje mee op jouw reis ;-)

    Aussie heeft je goed gedaan, ik lees hoe "layed back" je reageert op tegenslagen, super!

    Lekker véél genieten, indrukken op doen en zoveel mogelijk met ons delen, hahaha

    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 10553

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: