2 jaar verder… - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu 2 jaar verder… - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

2 jaar verder…

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 September 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

9 september 2015 kwam ik aan in Perth, Australië en startte ik mijn grote avontuur! Wat vliegt de tijd! Ik zag net dat ik 31 december 2016 mijn laatste blog heb geschreven... Ik was toen al in Christchurch, Nieuw Zeeland en dat ben ik nog steeds.
Er is in de tussentijd wel veel veranderd en dat begon op 31 december al meteen! Die avond ging ik naar Alvarados om dansend het nieuwe jaar in te luiden. Daar ontmoette ik Joey en het was liefde op het eerste gezicht! Wat een knappe vent! Grappig! Heel interessant! En most of all, ik voelde me meteen al heel erg op mijn gemak bij hem. We zijn meteen gaan daten en al gauw zegde ik mijn kamer op, want ik woonde praktisch toch al fulltime bij hem. Grote stap, maar wel een ultieme test. Als het niet werkt kun je er maar beter meteen achter komen, toch? Hij woont in een shared house, dus ging ik eigenlijk van het ene shared house naar het andere (alsnog wel spannend hoor!).

Op pad:
Joey en ik zijn vaak weekendjes weg geweest naar Nelson, Wanaka, Queenstown en Auckland. Ook zijn we in juni 2 weken naar Thailand geweest. Wat een heerlijke vakantie! Het was wel een eind vliegen vanuit het zuiden, maar dat was het zo waard! Het gaafste van deze vakantie vond ik de dagtrip naar Koh Phi Phi, beter bekend als ‘The Beach’. Weet je nog die film met Leonardo DiCaprio? Dit prachtige stuk natuur heeft als decor gediend voor (een deel van) de film! Echt heel gaaf om naartoe te kunnen! Wit strand, blauw water, groene natuur en gouden zon! Adembenemend mooi!

Gezelligheid:
Ik heb nog steeds veel contact met Laurent, bijna wekelijks gaan we wel een keertje samen lunchen. Hij is net afgelopen week vertrokken voor 5 maanden reizen, dus nu volg ik hem via facebook. Hij vind het leuk om drone videos te maken, dus ik kijk zeker uit naar de nieuwe filmpjes.
Mijn flatmates zijn niet zomaar flatmates, het zijn mijn vrienden. En wat ben ik daar ongelooflijk dankbaar voor! Het is zo fijn om met vrienden te wonen! Ik ga met de meiden o.a. naar zumba, buikdansen en spirituele expo’s. Eén van de mannen is lifecoach en hij helpt me nu mijn purpose in life duidelijker voor ogen te krijgen zodat ik daar naartoe kan werken (ben benieuwd wat ik daar over kan vertellen in mijn volgende blog!). Ik vind het ook heel fijn (en heb het ook echt af en toe nodig als introvert) om alleen te zijn. Me-time. Even opladen. Dat is soms wel lastig nu ik geen eigen kamer heb, maar het gaat goed. Ik ga dan het liefste een uurtje yoga beoefenen (van Agama Thailand) of ik ga voor een spirituele boost via youtube met Tony Robbins. Lekker buiten zijn doet het ook altijd goed. Er is hier vlakbij een bos, met een ‘boardwalk’ waar je heel fijn even kan ontsnappen tijdens een 20min rondje. Ideaal!

Werk:
En dan werk: Ik heb in januari een tijdelijke fulltime baan bij Skope gekregen. Orders verwerken bij een koeltechniek fabriek. Beetje vergelijkbaar met Weidelco, waar mijn moeder werkte en waar ik stage heb gelopen. Alleen was nu alles in het Engels. Helaas waren de collega’s niet allemaal even aardig en was de temperatuur op kantoor letterlijk vergelijkbaar met een koelkast. Ik had geld nodig dus was ik blij met deze baan, maar toen het ophield viel er een last van mijn schouders! Joey had het erg druk met zijn bedrijf en kon wel een administratieve hulp voor 20u per week gebruiken zodat ik (niet zo gestressed) op zoek kon naar een andere baan om het mee aan te vullen. Ik kreeg een aanbieding bij NZNO (vakbond voor verplegend personeel) voor een korte periode. Ik combineerde dit met werken voor Joey. Het was in eerste instantie een tijdelijke klus bij de NZNO, maar ze bleven steeds weer verlengen  Na Thailand heb ik nog 1 maand voor ze gewerkt en toen was het werk daar wel op en het werk voor Joey was zodanig uitgebreid dat ik 30u per week voor hem kon werken! Ideaal. Mijn reistijd bedraagt 2minuten; het is maar net hoe snel ik van de trap af kom. En mijn werkschoenen zijn meestal mijn sloffen. Wat een luxe! Voor het eerst sinds lange tijd werk ik weer voor een bedrijf waar ik achter sta en hart voor de zaak heb! Niet meer zoals bij Accon AVM Accountants zwoegend voor de dikke auto vd baas! Nu kan ik zelf in die dikke auto vd baas rijden ;) Grapje! Heel eerlijk: het is niet mijn droombaan. Maar het is een perfecte gelegenheid om naar die droombaan toe te werken, door te doen waar ik goed in ben in een gezonde werkomgeving. Soms word ik ook meegenomen op locatie en doe ik compleet andere dingen dan administratie! Het is een bedrijf in oa betonherstel en zoals ik nog van Kielstra kraanverhuur herinner moesten de betonnen panelen hijsogen hebben (dank Marco!) ,die na het plaatsen weer gevuld moesten worden. Dat heb ik al mogen doen, gaten vullen! Heel leuk om te doen, en goed om een kijkje in de keuken te nemen en te zien wat er op de werkvloer gebeurd om een beter beeld te hebben.

Conclusie:
Bedankt voor het lezen van mijn blog! Ik zal me bezighouden met ervaringen opdoen die ik weer met jullie kan delen in mijn volgende blog :)

  • 10 September 2017 - 22:14

    Berber:

    Tjemig de pemig, hier hebben we lang op moeten wachten zeg. Hahaha. Maar daar is ie dan. Leuk om te lezen dat het nog steeds naar het zin is. Ik hoop dat je inmiddels wat aan het weer en de mensen daar gewend bent. Gelukkig appen we ook gezellig en weet ik al veel, maar dit is leuk om te lezen. En jaaaa zo lang ben je al pleite

  • 13 September 2017 - 16:11

    Sacha:

    Mooie combi van relatie, werk, avontuur en relaxness.
    Dat wens ik je ook overal waar je wereld ook nog mag komen toe!
    Liefs en dikke knuffelsS je zus

  • 03 Oktober 2017 - 21:40

    Janny Derriks:

    Lieve Lisanne,
    Wat een bijzonder leven heb je daar en wat een mooie man naast je!
    Ik hoor dat je eerdaags naar Nederland komt: mocht je hier nog tijd over hebben, dan organiseer je maar een "tantesdag" of familiedag!!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 10551

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: