Half jaar geleden vetrokken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu Half jaar geleden vetrokken - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

Half jaar geleden vetrokken

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Een half jaar geleden ben ik begonnen met reizen. Wat vliegt de tijd he
Leek me wel een mooi moment om weer wat op papier te zetten.

Ik heb mijn baantjes bij de bioscoop en hostel opgezegd om vervolgens 1 februari naar Auckland Nieuw Zeeland te vliegen!
Ook meteen maar couchsurfing uitgeprobeerd, dat was een hele bijzondere ervaring. Ik logeerde bij een dame van 45 met 167 referenties, nou dat leek me wel een fijne en vooral veilige plek om te beginnen! En dat was het ook gelukkig. Er woonden nog 2 anderen en er was al een couchsurfer dus een gezellige volle bak. Ik kon mijn eigen gang gaan of mee met alles wat zij deed(behalve mee naar kantoor gelukkig). Toen ik wat door de straten aan het struinen was zag ik bij de haven een Nederlands cruiseschip liggen! Die avond mocht ik mee naar acro class waar zij de beginners les geeft, ideaal! Het bleek een circusgroep, wat een ontzettend gave dingen gebeurde er om me heen ik keek mn ogen uit. Zelf ben ik base en fly geweest, was net als vroeger met mn familie op de camping spelen!
Ik had een buspas geboekt van Stray, hop on hop off maar wel een beetje anders dan de hop on hop off bus van de westkust van australie. Deze buschauffeurs zijn ook meteen je tourguide ( wat er vooral op neer komt dat elke 5min een clipboard door de bus gaat met activiteiten waar je aan mee kan doen en ook accomodaties die ze voor je kunnen regelen. Dat was wel weer heel handig op zich want ik werd best een luie reiziger hihi. (Lees: en ze zouden wifi on board hebben maar dat had maar 1 bus op mijn hele rit) Het begon me toch wel steeds beter te bevallen het reizen in een groep. Ja het heeft ook zeker zn voordelen.
Ik zou zeggen pak de kaart er even bij en neem een kijkje aan de hand van mijn reis door nz:
Na auckland op naar het noorden om te overnachten in Paihia, het cute klein dorpje met prachtige uitzichten en maori cultuur. Daarna een dagtrip naar Cape Reinga, het meest noordelijke en volgens mij ook oostelijke punt, waar 2 oceanen bij elkaar komen. Gaaf! Vooral het sandboarden en crossen met de bus over 90miles beach.
Weer terug naar Auckland. Het was zo goed bevallen en ze had ruimte dus nog een nachtje bij dezelfde couchsurfhost! Toen weer in de bus op naar Raglan waar je surfles kon nemen, ik denk dat ik meer geniet van surfkijken dan surfproberen haha. Maar er was een yogales en een rondwandeling yaay me happy! Vervolgens in Mourea een hele inspirerende ervaring bij de maori familie. We sliepen met zn allen(40) in 1 grote ruimte, zoals de vader vertelde bij bedtime stories waakten zijn ancestors en onze voorouders over ons. Ik heb zo goed geslapen!
Ik heb in rotorua een overnachting gedaan, die niet in het standaardprogramma stond. Ik moest echt ff van die bus af pff. Gewandeld in de lucht van rotte eieren bluh. En verder mn reis wat gepland.
Meteen daarna weer een maori culturele stop bij lake aniwhenua, prachtige omgeving maar voor mij niet zo inspirerend als de vorige. Funny fact: 4persoons kamer gedeeld met 2 meiden, ik had een heerlijke nacht verwacht..tot ik erachter kwam dat 1 van die meiden snurkt..tsja die zag ik niet aankomen haha!
Volgende stop: 2 nachten blue duck station in Whakahoro (btw wh spreek je uit als f) Middle of nowhere, met mn duitse mutti Maysi een route naar de waterval gewandeld, zij engels oefenen ik duits, hilarisch!
Vroeg opstaan, zonsopgang in de bus en ondertussen mentaal voorbereiden op een pittige hike: the Tongariro alpine crossing! Trots op 19,4 km met een stijging van 850m. Lekkah. We hadden prachtig weer trouwens, strakblauwe lucht. Andere groepen hadden veel bewolking of zulk slecht weer dat ze het niet eens konden doen! Helemaal blij!
Laatste stop in het noorden: Wellington. Helaas hadden we hier maar 1 nacht, wat neer komt op een paar uurtjes stad bekijken. Jammer, heel jammer dat ik hier geen langere stop heb gedaan. Savonds was er vuurwerk voor het chinese nieuwjaar, yaay I love fireworks!
Met de ferry naar het zuidereiland, prachtige natuur wachtte op ons bij aankomst. Leek wel een sprookje.
Op naar Abel Tasman(dorp, niet man) ook weer enorm getroffen met het weer. In mn up op mn eigen tempo naar een afgelegen strand gewandeld. En wifi gekocht want zo middle of nowhere was het er niet. Zo kon ik gezellig wat belletjes plegen. Had ik niet verwacht in nieuw zeeland. Dat was in Sydney zo makkelijk hihi.
Nog een overnachting in westport, regen, het enige wat ik er gedaan heb is lensvloeistof scoren..
Franz Josef: kon je een dure gletscher tocht incl heli doen maar dat hoefde voor mij niet zo, ging ook niet door want: regen. Maar het was prachtig weer om een verkleedparijtje te houden, dus moest je samen met je buur in de bus iets doen. Ik werd tot piraat gebombardeerd, aaawr nou ja veel nuttigs kan ik er niet over kwijt, het was gezellig *hik* er schijnen leuke foto’s te zijn, die zal ik nog even opvragen hihi. Wordt vervolgd(tenzij de foto’s niet publiceerbaar zijn haha)
Een beetje zelfde verhaal als Wellington is Wanaka net zo kort, maar zeker prachtig. Breathtaking views! Sochtends voor vertrek lekker sportief een stuk langs het meer gerend.
Toen stond the capital of adrenaline op het programma. We begonnen met een pub crawl (mn eerste kroegentocht)Leuk! Ik had me opgegeven voor de shotover canyon fox, heel gaaf maar niet genoeg adrenaline. Dus de volgende dag 2x de swing gedaan in dezelfde canyon: 60m drop woehoe! Nou dát was wel een shot zeg! Ik kan er weer ff tegenaan! Ook nog iets minder gek de queenstownhill bewandeld, peanuts vergeleken bij de crossing.
Mount cook was bewolkt en heel veel wind, wel gewandeld maar niet echt bijzonder voor mij persoonlijk.
Rangitata lekker chillen, niet raften: queenstown was best duur geweest. Wel bijzonder dat ze triple stapelbedden hadden! Helaas vergeten een foto van te maken.
En voor mij hield het avontuur op in Christchurch. Ik had Laurent in Geraldton west australie ontmoet en fb uitgewisseld zoals ik bijna bij iedereen wel doe. Hij woont nu in christchurch dus ik had hem bericht en ik kon wel bij hem komen couchsurfen, ideaal! Op zaterdag een new girl marathon gedaan, ge wel dig! Zondag was mijn laatste nacht en was er een aardbeving van 4.3 op 5km diepte, lag te schudden in mn bed, doodeng.. Eigenlijk was ik wel nieuwsgierig hoe het zou zijn, nou nu weet ik het. Maar ik hoef het op zich niet weer te ervaren als het ff kan. Erg beangstigend. Spring liever een ravijn in met 60m vrije val!

  • 10 Maart 2016 - 07:56

    Bianca:

    Geweldige avonturen, ga zo door!!!

  • 10 Maart 2016 - 19:38

    Arvid:

    Zo jaloers!!! Laat die verhalen maar komen

  • 11 Maart 2016 - 14:28

    Jan:

    wat een belevenissen geweldig, ga zo door.Groetjes

  • 11 Maart 2016 - 15:06

    Sis:

    Heerlijke ervaringen, mooie ontmoetingen met natuur en mensen, veel leuke dingen, gezellig en getsie creepy! Gelukkig die laatste niet teveel:-) keep in enjoying :-X

  • 12 Maart 2016 - 07:15

    Artine En Theo:

    Hi Lietje, Je beleeft bijna net zoveel als wij in Beetgum...........haha. Geniet van alles en iedereen om je heen en vertel, vertel, vertel!
    p.s. eerste reactie van ons was niet geplaatst. Daarom nog een keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Naar de andere kant van de wereld

Later in te vullen

Recente Reisverslagen:

07 September 2016

One year anniversary

09 Augustus 2016

What's up?

01 Mei 2016

Once upon a time in the east

10 Maart 2016

Half jaar geleden vetrokken

10 Januari 2016

De feestdagen
Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 10567

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: