De feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu De feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

De feestdagen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Januari 2016 | Australië, Sydney

Lieve lezers,

Sport:
Ik ben inmiddels al dik 2 maanden in Sydney, het leven wordt dan een soort van gewoonte. Werken bij het hostel, werken bij de cinema. Sporten zat ook in mijn systeem, maar dat is niet meer echt een gewoonte. Vreemd hoe dat toch steeds uit mijn routine verdwijnt;)
Ik heb een goedkoop start abonnement bij een dure yogaschool gehad voor 3 weken, het was fantastisch, heerlijk en precies wat ik nodig had! Maar de gewone prijs kan ik echt niet betalen, correctie: wil ik echt niet betalen. Kan wel, maar dat zou dan van mijn reisbudget af gaan.
Daarnaast heb ik hardloopschoenen op de kop weten te tikken bij salvos en een outfit bij K-mart dus ben ik onder begeleiding van ik-ben-fier-op-u-Evie aan het rennen. Een ronde door de Royal Botanical Gardens incl the killersteps van the operahouse en nog een set van killersteps hier aan het einde van de straat als kers op de taart(die ik heb gegeten en waardoor ik dus wel moet hardlopen). Al is het soms best lastig met hitte en zigzaggen om de toeristen. Ja ik voel me dan echt een local als ik me irriteer aan de toeristen die rechts lopen of beter gezegd overal en nergens lopen. Heb met mezelf afgesproken niet meer aan de kant te gaan of in te houden voor foto’s, geen doen! Wel cool om te beseffen dat ik me hier geen toerist voel!

BBB:
Mijn roomie is verder gaan reizen en dus ben ik na 2 maanden klimmen eindelijk de gelukkige bewoner van een Bottom Bunk Bed! Yaaaaaay! Wel raar om afscheid te nemen, heb toch 2 maanden met hem ‘samengewoond’ in een hele kleine kamer. Hij was als een 3e broer voor me. Maar hij was ook een verzamelaar en z’n spullen mis ik ab so luut niet! Funny fact: de kamer werd ook wel the marry poppins room genoemd omdat hij eigenlijk alles wel had. Van golftas tot startkabels (no I’m not joking). Maar nu dat er allemaal uit is en ik een grondige schoonmaak heb kunnen doen, voelt het alsof ik weer adem kan halen, fijn!

Dans:
Ik vond het in het begin een beetje een spannend idee(lees: erg spannend) om hier naar een salsafeestje te gaan, dus stelde ik het uit. Had ook steeds een goed excuus omdat ik 2 baantjes heb die beide savonds plaatsvinden. In december op een woensdag had ik bij de cinema moeten werken maar we kregen eind vd middag een sms dat het afgelast was vanwege het weer, heb je soms met buitenbios he. Dus ik dacht dan moet het er nu maar eens van komen. Weinig tijd om te gaan twijfelen dus helemaal goed! Het was in een hotel op een half uur lopen met een workshop om 8pm en die ben ik gaan doen om vast contact te leggen met wat mensen. Het was een ontzettend leuke avond met veel dansen en kletsen. Zo de kop is eraf, dit heb ik gemist! Vaker doen! Dus dat ben ik ook gaan doen! Leukste avond vond ik boxing day, we hadden spectre at the cinema met dress up dus ik naar the forever21 om voor $35 een supergaaf wit cocktailjurkje te scoren. Na de film was er een salsafeestje redelijk dichtbij waar dresscode white was(white christmas, leuk gedaan) dus 2 vliegen in 1 klap met mijn outfit! Zo heerlijk om me op te tutten en me even geen backpacker te voelen!

Ziek:
Birte en ik hebben beide een 5attraction pass gekocht. We zijn samen naar Madame Tussauds, Wild Life Zoo en Sea Life Sanctuary geweest. Maandag staat de tower eye in de planning rond sunset(fingers crossed op goed zicht!). Sea Life hebben we beide los van elkaar bekeken want na kerst zouden we erheen maar ik was ziek. 24uurs buikgriep, tegelijk met nog 7 andere gasten in het hostel! Ik zal er niet omheen draaien, het was verschrikkelijk… En ja ik wilde heel graag even thuis zijn in mn eigen bed kruipen en mn liefste mama van de hele wereld bij me hebben. Gelukkig heeft mn baas wat wondermiddeltjes bij de drogist voor me gehaald, superlief! Gelukkig was het maar 1 dag!

Jurkje!:
Christmasday miste ik mn familie en vrienden, maar de andere dagen maakten alles goed! Christmaseve met een grote groep bbq op het strand, ozzy style! En boxing day heb ik net verteld.
New years eve heb ik met mn buddy Canadien Nicolas mogen vieren, we waren al vroeg opgestaan om naar een park met mooi uitzicht op de harbour bridge te gaan en wisten zelfs een bankje te bemachtigen! We hebben een ontzettend gezellige dag gehad en savonds geweldig genoten(klassieker ik kon het niet laten) van het prachtige vuurwerk! Dat zijn van die momenten waarop ik denk: jaha dit had je je niet voor mogelijk gehouden en nu ben je er!

  • 10 Januari 2016 - 16:01

    Anja Dirks:

    Hallo lieve nichr, heerlijk al je verslagen te lezen! Je bent lekker in actie, veel contacten, veel ondernemen! Gisteren stond in de Volkskrant dat Australië de backpackers mist voor seizoenswerk! Sycces verder en ik verheug me op je volgende verslag!
    Liefs Anja groet van Clemensxxx

  • 10 Januari 2016 - 16:34

    Piërre:

    Hoi Lisaane
    We genieten hier met volle teugen met je mee.
    Je hebt een prima manier van vertellen, maar dat wisten we eigenlijk al, en daarom zien we je ook joggen bij de opera etc.
    Blijf genieten hoor!

  • 10 Januari 2016 - 17:08

    Marcel Nauta:

    Aaah je wordt al een echte local. :-). Je voelt je helemaal thuis. Prachtig om te lezen weer allemaal.

  • 10 Januari 2016 - 17:36

    Bianca :

    Bianca is ook fier op Lisanne!!!

  • 10 Januari 2016 - 18:05

    Jeanette:

    Mooie verhalen weer! Binnenkort weer een nieuw avontuur. Lekker van genieten! Liefs Dennis en de 3J's

  • 11 Januari 2016 - 14:36

    Marco:

    Geweldige noten!!! Dank je wel, dat je ons weer mee zuigt met je verhaal naar de andere kant van de wereld. We volgen je digitaal op de voet, maar zo'n reisverslag geeft het een extra dimensie ;-) Leny komt binnenkort ook naar Aussie, ze zoeken er inderdaad (Anja) fruitplukkers, haha. Blijf lekker vaak je stoute schoenen aan trekken, dan kunnen wij nog veel reisverslagen met plezier lezen. Have Fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Naar de andere kant van de wereld

Later in te vullen

Recente Reisverslagen:

07 September 2016

One year anniversary

09 Augustus 2016

What's up?

01 Mei 2016

Once upon a time in the east

10 Maart 2016

Half jaar geleden vetrokken

10 Januari 2016

De feestdagen
Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10556

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: