Westcoast hoppen and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu Westcoast hoppen and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

Westcoast hoppen and Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 November 2015 | Australië, Sydney

4 weken geleden kocht ik een hop on hop off busticket om de west kust te ontdekken. Mn familie zette me op de bus en daar begon mijn echt avontuur! Want het eerste hostel had ik veilig thuis nog geboekt en die tijd bij mn fam was natuurlijk ook niet echt eng ofzo(op sommige dieren na dan)
Maar nu was het toch wel spannend om alleen de wijde wereld in te trekken. Mijn eerste stop was Geraldton, een schattig stadje met prachtige stranden een gezellig hostel en echt ontzettend leuke mensen om me heen. De temperatuur was al een stuk beter dan Perth, but we can do better than that dus na een nacht of 5 hopte ik weer op de bus (coach noemen ze het hier)
Op naar Coral bay en ja het is zoals het klinkt, WAUW! Ik heb er voor het eerst gesnorkeld en dat kon hier echt heel easy want je stapt het water in en daar is het koraal ook al. Ik had een snorkelset van mn fam gekregen dus helemaal happy. (al raakt mn backpack zo wel voller en voller) Het dorpje is zo klein dat je er echt moeite voor moet doen om te verdwalen, er zijn 2 supermarkten(veredelde kampwinkeltjes) en alles behalve wifi…waaaat?! Ja geen wifi…Ze hadden het wel maar na de cycloon in maart niet meer(dan fix je dat toch ff, maar hier is het al een stuk warmer en gebeurt alles nog langzamer…dus nee geen contact met fam en vrienden, was ik niet echt pleased mee want had het niet verwacht dus daar waren de eerste eenzaamverschijnselen bluh) Maar ik mocht wat internet gebruiken van een NL meisje zodat ik ff een berichtje kon sturen dat ik een paar dagen uit the air zou zijn, zo dat voelde meteen al een stuk beter! Op de laatste dag sprak ik een meid aan die net op het punt stond om weg te gaan, Sofia uit Zweden. We hadden een leuk gesprek en we zouden elkaar vast wel bij de volgende stop treffen.
En na 4dgn verliet ik coral bay voor het gehucht Exmouth. Volgens Sofia was er maar 1 hostel en ik had zin in avontuur dus ik boekte dit keer niks van tevoren, het was einde seizoen dus durfde ik wel. Oeh spannuuund! Ik werd er weer uitgehopt bij het visitor centre(hoe klein het dorp uit, een vvv hebben ze allemaal)dus daar gevraagd naar accommodatie, bleken er 3 backpackers te zijn(zo noemen ze hostels ook wel) 1 was ‘duur’ dus die viel af en het werd ienemienemutte voor de andere. Ik zag geen Sofia dus zij zal wel in de andere zitten, he jammer. We hadden net zo’n leuk contact een paar dgn geleden! Maar ik had hier een hele bijzondere kamer op een camping, leuk! Like old times alleen dan niet zwetend in tent. De emoes lopen er ook gewoon vrij rond waar exmouth om bekend staat, weird! En 1 van de laatste dagen had ik mezelf opgesloten in mn kamer, per ongeluk uiteraard. Op een mcgyver manier mezelf bevrijdt en iemand van onderhoud erbij gehaald om de deur te fixen haha. (hij noemde het een mngyver manier hihi, horregaas weg, raam open, arm erdoor en deur van buiten openen met sleutel. Ik dacht wat zouden mn vader en broers doen hihi)
Na 3dgn ging ik weer op pad en dit keer met Sofia, ik zag haar bij de busstop en we gingen nu echt Australia zien want we gingen op naar Karijini park! Woehoe! 2 nachten op een matje onder de sterren slapen en overdag met de knappe bloke Brent op pad door de gorges, we hebben ongelooflijk veel gelopen, heerlijk gezwommen in de natuurlijke pools. Zelfs nog een waterval gezien, wat best knap is na een half jaar droogte! Ik kan alleen al over dit avontuur ongelooflijk veel schrijven hihi. Afscheid was dan ook heel raar maar gelukkig hoefden we alleen afscheid te nemen van Brent en daarna van spiderman(Japanse man met moeilijke naam) Want Sofia en ik moesten 6uren wachten op de ‘aansluitende’ bus naar broome. Ook daar hadden we beiden een ander hostel, bummer, maar was het wel makkelijker te meeten en dat deden we ook en na 2 nachten kwam ze ook naar ‘mijn’hostel jeej! Broome was heel warm en heel vochtig, zweten zweten zweten. Na 2 gemiste eindelijk ook 2 prachtige sunsets gezien, met kamelen…met wat? Kamelen…don’t ask
Heel veel leuke mensen leren kennen en prima internet dus veel contact met thuis. Ik heb er naar de vuurtoren gewandeld, bleek achteraf 7km enkele rit te zijn…vergeten me in te smeren(lees: bijna vergeten maar te lui om alsnog te doen) dus verbrand, maar de duik in zee na 5uren was heerlijk! Was net of het alarm bij de blauwe golf was afgegaan, zo warm was het water hihi.
Maar ook aan Broome komt een einde dus op naar Sydney! Ik dacht door te vliegen maar blijkbaar doen ze daar niet aan en moest ik eerst terug vliegen naar perth om na 2uurtjes door te vliegen naar the big city. Dat vliegen is echt leuk! The power bij het opstijgen en doen waar je zin in hebt in de lucht, beetje uitzicht kijken, filmpje, muziekje luisteren, boekje lezen, praten met buren.
Sochtends vroeg kwam ik aan, want 3uren tijdverschil met westoz…zo zie je maar weer hoe groot het land is! Ik had een hostel geboekt in een leuke wijk dus met de trein die kant op. Ik hoefde maar heel even te wachten en toen kon ik al naar mn kamer. Nou ja niet de kamer die ik geboekt had…Ik werd geupgrade naar the staffroom waar Marlen(DU) was die wel wat company kon gebruiken. En dat vond ik ook heel gezellig! Het was een twin bedroom(1 stapelbed) met en suite douche/toilet, koelkast, kledingkast en klein kastje met wasbakje. Ze nodigde me uit om mee te gaan naar een art museum, nou nee dat hoeft voor mij niet zo, tis gratis, oh ja leuk ik ga mee! Tsja je bent cheapskate of niet he :P We hebben vooral hele diepe gesprekken gevoerd, raar eigenlijk kennen mekaar nog maar een paar uurtjes. Maar het geval was dat ze samen met haar vriend op reis was en samen met hem int hostel werkte, nu had hij het een week eerder uitgemaakt en naar de kamer ernaast verhuisd, daarom was ze alleen in de kamer. Leek me vreselijk awkward voor haar om nog steeds samen te werken en wonen in het hostel! Ik was best wel geïnteresseerd in haar baan als nightmanager dus daar hebben we het ook veel over gehad. De dag erna zei ze dat ze een baan aangeboden had gekregen in Port Hedland(ze wist niet waar het lag maar dat was waar ik met Sofia 6u had gewacht dus ik wist wel waar het lag hihi). Dus ik ben naar Vicky aan de balie gegaan om uit te spreken dat ik wel interesse had in de baan van Marlen! Er was nog een gegadigde dus afwachten. De dag erna bleek die gast niet te willen verhuizen naar ‘mijn’ kamer dus kreeg ik de baan! Wow! En wie zegt er allemaal dat een baan in Sydney krijgen moeilijk is? Juist ja, tis een mix van geluk hebben en je best doen denk ik dan maar.
Donderdag meteen met Marlen en haar ex Daniel(awkward) een shift meegedraaid als vorm van training(en afscheid moeten nemen van Marlen) en de dag erna een training van Vicky. The downside was dat Sofia in town was donderdag en dat ik niet met haar kon meeten, vrijdag was ze er ook maar ging ze naar the blue mountains(wat ik op een zondag wil doen want dan kost de trein maar $2,50) en zaterdag ging ze alweer verder. Boehoe… Maar ik zal het afronden, verhaal wordt anders veel te lang haha
Vrijdag had Daniel de plek van Marlen weer overgenomen dus deelde ik ineens de kamer met een gast…de ex van Marlen…weird! Maar goed ook mijn collega dus boeiend. Hij is heel aardig en heeft me zondag nog geholpen met trainen waar hij hier en daar misschien wat ongeduldig vragen beantwoord haha. Maar hij is heel netjes dus de kamer ziet er prima uit.
Ik heb inmiddels ook een yogaschool gevonden en zelfs al 2 lessen gevolgd! Heerlijk!
Over een uurtje start mn eerste solo shift in het hostel, spannuuund! Maar ik hoef het niet allemaal te kunnen, het is maar voor 3 maanden, als ik vragen heb is Daniel er bijna altijd wel en anders komen ze maar een andere keer of doe ik het gewoon op mijn manier. Komt wel goed! No worries mate! Wel lekker om nu even niet elke 4 of 5 dagen mn backpack weer in te hoeven pakken.
To be continued…

  • 05 November 2015 - 15:51

    Pierre:

    Wauw wat maak jij even veel mee.!
    Werk ze en ik hoop dat je veel kennissen a la Sofia op zal doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Naar de andere kant van de wereld

Later in te vullen

Recente Reisverslagen:

07 September 2016

One year anniversary

09 Augustus 2016

What's up?

01 Mei 2016

Once upon a time in the east

10 Maart 2016

Half jaar geleden vetrokken

10 Januari 2016

De feestdagen
Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10571

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: