Dier hier dier daar - Reisverslag uit Perth, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu Dier hier dier daar - Reisverslag uit Perth, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

Dier hier dier daar

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Oktober 2015 | Australië, Perth

Jeetje wat gebeurt er veel in 3weken zeg! Zal kijken of ik een beetje een leuke samenvatting kan maken. Geen ervaren blogger hihi.
Ik ben 3 weken geleden naar familie gegaan in de heuvels van Perth, zij is een nicht van mijn moeder. Het is een bushhouse zoals zij het noemen want ze hebben ook een beachhouse maar het bushhouse is inderdaad wat je noemt in the middle of nowhere. Ze hebben gelukkig wel alle eerste levensbehoeften zoals wifi, jeej! Ik kreeg een kamer met en suite bathroom, wow luxe! Kom je net uit een hostel gerold…
Ze hebben 4 honden, nou ben ik meer een kattenmens maar deze 3kleine en 1 grote hebben mn hart gestolen (en vertrapt maar dan moeten ze ook maar niet voor mn deur poepen en piesen, monsters. Ach ja dat krijg je met jonge beestjes) Vaak ging ik sochtends of smiddags met Arthur en de monsters wandelen door het bos, heerlijk zeg! Echt genieten zo in de pure natuur.
Vlak voor hun driveway is een veld met alpaca’s met daarnaast een veld waar de kangoeroes komen om te eten vlak voor donker. Gegarandeerd succes op kangoeroe spotten. Ik heb er inmiddels al zo ongelooflijk veel gezien! Maar ze blijven me fascineren.
Dag na mijn aankomst zouden we met hun schoondochter een rondje rijden om wat boodschappen te doen etc maar ze zag het toch niet zo zitten, het zou een rijles zijn die mag je hier gewoon van familie en vrienden krijgen. Nou zei mn ‘tante’ als je wilt mag jij wel een rijles, uh wat he uh oke…denk ik…And so we did! Links rijden links schakelen andersom uitkijken pff dat was wel ff wennen zeg maar al zeg ik het zelf: het ging best goed! En mn tante zei ook zoiets, niet met zoveel enthousiasme als ik hihi maar ik heb niks geraakt en ons weer veilig thuisgebracht, mission accomplished! Op de terugweg bij hun oprit hopte er zelfs een kangoeroe met me mee, wauwie! Ik natuurlijk rustig rijden want wilde het arme beest niet te pletter rijden. Moeke stond aan de andere kant van de weg en schrok van de auto dus zij sprong het weiland in zo waren moeke en joey(best groot al hoor) van elkaar gescheiden aaaw. Maar later zagen we ze herenigd worden in ‘het’ weiland, he fijn!
We zijn 6dgn naar een andere middle of nowhere gegaan om in een huis te klussen zodat deze klaar was om de verkoop in te gaan. What a mess! Note to self: Ik.Hou.Niet.Van.Klussen.
Bad van horror naar nieuw omgetoverd. Verschrikkelijk veel naar de stort gebracht. Maar ook leuke dieren gezien, in de tuin wandelde een bobtail goanna. Toen ik met mn tante bij een kolenmijn toerist ging spelen zagen we heel veel kangoeroes. Maar het allergaafste was nog de Joey(kangoeroe baby) die ik mocht vasthouden onderweg naar het huis. Wauw wat een gave ervaring was dat, ik had niet durven dromen dat te mogen ervaren deze reis.
Thuis(bushhouse) was er een racehorse goanna genesteld tussen mn hordeur en het rolluik erbuiten. Hij kon zo niet mn kamer in komen dus ik was rustig en ging iedereen erbij halen die het maar wilde zien. Schoondochter dacht dat het diertje vastzat dus de dames zouden hem wel even redden. Tsja toen zou hij dus mijn kamer in ontsnappen, iek doei! Daar was de held op sokken alweer. Maar ze hebben hem weten te vangen en vrij te laten in een boom. Het was nog een jonkie maar had al aardig grote klauwen en een lange staart, prachtig om te zien(niet in je kamer te hebben!)
Andere kant van het dierenverhaal is dat ik kangoeroe en krokodil heb gegeten bij een echte Ozzy barbie (Australische bbq)
We zijn ook nog 3dagen naar the beachhouse geweest, maar daar heb ik helaas weinig van kunnen genieten. Dag 2 ben ik met mn ‘tante’ naar de medical clinic gegaan, bleek een overduidelijke keelontsteking te hebben en werd op een antibiotica kuur gezet, bluh leuk is anders. Maar goed als ik dan toch een keer ziek moet zijn dan maar meteen in het begin en als ik bij familie ben, zo fijn hoe ze voor me zorgen! Het is vandaag precies een week geleden en ik voel me weer helemaal de oude, blijf nog een paar dagen kuur afmaken. Better safe than sorry. Nu weer volop genieten!

  • 06 Oktober 2015 - 12:37

    Marieke :

    Klinkt als goede avonturen! Geniet!

  • 06 Oktober 2015 - 12:39

    Wieteke:

    Leuk leuk leuk! Ik zeg: foto's!!!!!! :)
    En ga vooral zo door!
    Dikke knuf, Wieteke.

  • 06 Oktober 2015 - 13:37

    Bianca:

    Wat leuk weer om te lezen, wij wachten in spanning op de volgende blog!!

  • 06 Oktober 2015 - 15:15

    Anja:

    Hoi lieverd, gaaf te lezen wat je allemaal meemaakt! Je bent een prima blogger en mooie foto's van een dierenverzorgster. Kus van Clemens en mij.

  • 06 Oktober 2015 - 20:12

    Leny:

    Heerlijk om jouw verhaal te lezen. Wat had jij een luxe onderkomen bij nicht Trudy. En ook al links auto gereden! Goed hoor.

  • 06 Oktober 2015 - 22:22

    West Friesland :

    Hoi Lisanne,

    Leuk om te lezen dat je aardig thuis raakt in dat (links rijdende) verre deel van de wereld. En wat je daar allemaal gaat meemaken!! Wij wensen je daar heel veel plezier en geluk in Australie.

    Lieve groetjes vanuit het Westfriese Grootebroek =DOEG=

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Naar de andere kant van de wereld

Later in te vullen

Recente Reisverslagen:

07 September 2016

One year anniversary

09 Augustus 2016

What's up?

01 Mei 2016

Once upon a time in the east

10 Maart 2016

Half jaar geleden vetrokken

10 Januari 2016

De feestdagen
Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 10611

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: