Ik ben er! - Reisverslag uit Scarborough, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Scarborough, Australië van Lisanne Peters - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 September 2015 | Australië, Scarborough

Ik ben er! Jeetje mina zeg echt helemaal aan de andere kant van de wereld, ik kan het nog niet geloven. Het voelt heel onrealistisch.
Even beginnen van het begin: Wieteke bracht me naar schiphol en ik had al aardig geoefend op het no worries mate gevoel dus dat ging heel goed, tot schiphol op de borden tevoorschijn kwam! Hihi yep daar waren de zenuwen al. Maar goed dat hoort erbij. We hadden afgesproken dat ze mij eruit zou gooien bij the kiss&ride want: geen uitzwaaiteam op schiphol; dan ook niet 1 haha. Daarin zaten we volledig op 1 lijn dus dat was erg fijn. Ze had nog wel een verrassing voor me: ik zou in stijl vertrekken dus kreeg ik een sjerp op met ‘miss holland’ erop en een kroontje (te leen voor de foto)! Meteen bij de handbagage al opmerkingen over gekregen natuurlijk haha, lachen.
Ik had alle tijd en er stond een hele rij voor de paspoortcontrole maar ik was weer in mijn no worries mate zone dus dat ging goed. Dennis nog even geappt of hij aan het werk was maar toevallig was hij vrij anders had ik hem misschien nog wel kunnen treffen. Een half uurtje later dan gepland konden we boarden en ik had een prachtige plek bij het raam. Van het stel naast me ging de vrouw steeds even lopen en pakte ik mijn kans hetzelfde te doen en zo werd zij mijn alarm om weer ff in de benen te gaan, ideaal! In die vlucht naar Singapore heb ik vooral wat gelezen, filmpjes gekeken(furious7 oa) en wat geprobeerd te slapen. Ik weet niet hoe anderen dat doen maar zittend slapen vind ik echt moeilijk. Op Singapore had ik een korte stop over en door de vertraging werd het een ideale overstap, dus kon meteen doorwandelen naar de juiste gate. Die vlucht was iets van 5uren en erg rustig, de 2 plaatsen naast mij waren leeg en kon ik heerlijk liggend slapen jeej wat was dat fijn zeg! Op Perth airport heb ik wat geld gepind en een prepaid simkaart gekocht zo is dat maar klaar. Ik moest een aantal mensen vragen hoe en wat met de bussen maar ik ben er gekomen, het heeft me een paar uur gekost en maar $4,50 wat een avontuur was dat, leuk! (hoorde later dat taxi $50 kost?!)Ze zijn allemaal zo behulpzaam hier, had ik al gelezen en dacht dat zal wel wat meevallen maar het valt echt op!
Marc was niet in het hostel dus een jongen leidde me naar de girls dorm om mn spullen te droppen en daar was een amerikaanse die blijkbaar avonddienst had in het hostel, kwam dat even mooi uit! Dus na een rondleiding zijn we de papieren in orde gaan maken en kon ik mijn versgepinde geld meteen weer inleveren. Ff wat boodschapjes gedaan en daar weer geld opgenomen. Maar natuurlijk niet voor het zien van de zonsondergang op het strand, wauw! Het strand is maar 5min lopen vanaf het hostel!
De rest van de week heb ik heel rustig aan gedaan. Echt genoten van een week niks. En wennen aan het hier zijn, de taal en het leven in een soort studentenwoning haha. Het uitkijken met oversteken en op de stoep lopen heb ik niet steeds niet onder de knie want het is hier precies andersom, oh er komt niks aan andere kant kijken waaaa auto’s oh ja…Haha. Ik heb mn taks file number en bankrekening inmiddels ook geregeld dus the paperwork is done for now. Met mn engels kan ik me aardig redden en dat voelt het goed en vertrouwd. Gister was ik naar de bank en ging een duitse jongen mee want die had gevraagd of ik hem wilde helpen, leuk tuurlijk! Met hem en nog een andere duitse jongen ben ik naar Kings park geweest en hebben we de skyline heel mooi kunnen bekijken echt gaaf! Donderdag ben ik meegegaan naar een pub hier 5min lopen vandaan, het was erg gezellig met leuke muziek maar de drank is best prijzig hier en ik drink geen bier of wijn en dat is voor aussie begrippen heel raar haha. Nou ja ik blow ook niet dus dat maakt me meteen een weird dutch girl, yup thats me! Haha.
Slapen gaat hier prima, ik ga rond 11pm op bed en word precies 8:40 am wakker, yep lekker lange nachten maar ik hoef ook nog niet te werken he :P Tis leuk wakker worden van de zon, net een natuurlijke wake up light.
Het is nu nog niet heel warm(lees: koud) maar eind van de week schijnt het beter te worden jeej lookin forward tot hat
See ya!

  • 15 September 2015 - 11:31

    Sacha:

    Nice to read! Wat een heerlijk relaxte start van je avontuur. 'No worries mate' staat je goed:-D

  • 15 September 2015 - 16:50

    Marco:

    It's really great to read a Blog from my Sistah on the other side of the World!!! We wish ya a beautifull Holiday, sweet Dreams and Amazing Journey's.
    Hope to read some news soon, here in your Blog.
    Ciao

  • 17 September 2015 - 07:20

    Anneke:

    Jaaa, een blog! Leuk om te lezen! Have fun!

  • 17 September 2015 - 09:47

    Leny:

    Wat leuk om jouw blog te lezen. Zo ben je heel ver weg, maar ook dichtbij. Ik ben benieuwd naar jouw volgende blog.

  • 17 September 2015 - 10:54

    Mariska:

    Hoi Lisanne
    Wat leuk om zo te kunnen lezen wat je uitspookt. Heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes uit een winderig en koud Oosterlittens.

  • 17 September 2015 - 10:54

    Jan:

    Yes, a nice story thanks, have fun and til the next story.

  • 17 September 2015 - 12:29

    Krista:

    Heey chick!
    Nice to hear you're having fun. Don't worry; by the end of your trip you'll be drinking beer

  • 17 September 2015 - 21:13

    Berber:

    Hey sis. Sounds great so far!!! Wij wensen vanuit ook het niet zo warme

  • 27 September 2015 - 21:08

    Piërre Peters:

    hey nichie. Fijn om te lezen hoe het je vergaat daar aan de andere kant. Good travels and have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Scarborough

Naar de andere kant van de wereld

Later in te vullen

Recente Reisverslagen:

07 September 2016

One year anniversary

09 Augustus 2016

What's up?

01 Mei 2016

Once upon a time in the east

10 Maart 2016

Half jaar geleden vetrokken

10 Januari 2016

De feestdagen
Lisanne

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 10574

Voorgaande reizen:

17 November 2016 - 16 November 2017

Nieuw Zeeland 2.0

07 September 2016 - 16 November 2016

Azië escape

08 September 2015 - 07 September 2016

Naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: